بررسی تاثیر دیدگاه تربیتی نهجالبلاغه از نظر دانشآموزان بر پیشرفت تحصیلی و تربیتی آنان پارسای داخل
چهارشنبه 26 تير 1398
15:30
[ ]
بررسی تاثیر دیدگاه تربیتی نهجالبلاغه از نظر دانشآموزان بر پیشرفت تحصیلی و تربیتی آنان
پارسای داخل کشور کارشناسی ارشد 1390
موضوع: آموزش و پرورش و تحقیقات تربیتی
پدیدآور: علی محمدی استاد راهنما: اسماعیل منصوری لاریجانی
مرکز پیام نور تهران, دانشکده علوم انسانی
چکیده
هدف از نگارش این تحقیق, بررسی تاثیر دیدگاه تربیتی نهج البلاغه از نظر دانش آموران بر پیشرفت تحصیلی و تربیتی آنان می باشد. در این راستا, . در مرحله سوم برای هر یک از سوالات تحقیق , سوالاتی درپرسشنامه محقق ساخته با مقیاس درجه بندی لیکرت تنظیم گردید . پس از تایید پرسشنامه توسط استاد محترم راهنما , آن را که شامل 40 سوال بود بین 100نفر از دانش آموزان توزیع نمودیم .در مرحله چهارم ابتدا جدول متناظر ویژه سوالات تحقیق با سوالات پرسشنامه ترسیم کردیم و پس از استخراج پاسخ سوالات پرسشنامه و تنظیم جدول فراوانی , محاسبه درصد ها و رسم جداول و نمودار مربوط به داده های آطلاعاتی از دانش اموزان , در نهایت تفسیر بررسی ها و همچنین مقایسه آزمون (خی دو ) نتایج ذیل بدست آمد . با توجه به محاسبات انجام شده مقدار مجذوری کای محاسبه شده مساوی 20/16 می باشد .چون مجذور کای محاسبه شده بزرگ تر از مجذور کای جدول 9/48 و با درجات آزادی 4 و سطح اطمینان 5./. می باشد , می توان نتیجه گرفت که تفاوت فراوانی های مشاهده شده معنی دار است و بیشترین درصد فراوانی در این جدول مربوط به گزینه خیلی زیاد و زیاد که 55./. نشانه ان است که نهج البلاغه بعنوان یک کتاب تربیتی در پیشرفت تحصیلی دانش آموزان موثر است .با توجه به محاسبات انجام شده مقدار مجذور کای محاسبه شده مساوی 25/16 می باشد .چون مجذور کای محاسبه شده بزرگ تر از مجذور کای جدول 9/48 و با درجات آزادی 4 و سطح اطمینان 5./. می باشد , می توان نتیجه گرفت که تفاوت فراونی های مشاهده شده معنی دار است و بیشترین درصد فراوانی در این جدول مربوط به گزینه خیلی زیاد و زیاد که 61/66./. نشانه ان است که نهج البلاغه بعنوان یک کتاب تربیتی در اصلاح تربیتی دانش آموزان موثر است .
[ بازدید : 694 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما : ]